Naar Tsitsikamma Park / Knysna

26 november 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Zaterdag 26-11-2016

Eerst met de bus naar het restaurant voor het ontbijt. De hele groep is alweer aanwezig. Voor we vertrekken hebben we nog tijd om naar de olifanten te kijken. Helaas zijn de olifanten nog niet wakker, we zien alleen wat zwijntjes. Vlak voor we vertrekken komen er toch nog twee van die dikhuiden aansjokken, waarvan de ene met z’n slurf water over zich heen begint te gooien. Het lukt Klaas nu eindelijk om een video van olifanten te plaatsen! We stappen in de bus en rijden naar Port Elizabeth. In een groot winkelcentrum drinken we koffie en worden er inkopen gedaan voor de braai van vanavond en het ontbijt van morgenochtend. Dat is nodig omdat er in het Tsitsikamma Park waar we 2 nachten zullen verblijven geen restaurant meer is. Dit is gistermiddag tot de grond toe afgebrand. In Humansdorp hebben we lunch. Om 16:00 uur komen we aan in het park, mooi gelegen aan zee en tussen zee en land veel rotsblokken, er is geen strand. Louis vertelt ons het slechte nieuws dat maar enkele forest-cabins douche en toilet hebben. Hij stelt voor om de mensen die als eerste de reis hebben geboekt de beste huisjes te geven. Tja, het is een manier, maar natuurlijk niet ideaal. Als we een aantal van de cabins bekijken blijken deze heel slecht te zijn onderhouden: vreselijk muf en er is ook geen warm water. De groep besluit dat we hier niet 2 nachten willen verblijven. Louis neemt contact op met de plaatselijke reisagent, maar deze zegt geen oplossing te kunnen aanbieden (of heeft geen zin om actie te ondernemen.) Ze komen niet verder dan het voorstel dat we er één nacht verblijven en ze voor de tweede nacht iets anders zoeken. We houden onze poot stijf en zeggen dat we hier absoluut niet willen overnachten. Eén van onze reisgenoten belt met Koning Aap in Nederland. Dat helpt! Koning Aap belt met de plaatselijke agent, waarop deze wel aan het werk gaat om een alternatief verblijf te zoeken. We besluiten een gedeelte van de voor het ontbijt gekochte etenswaren nu te nuttigen. Het duurt allemaal wel lang! Maar het uitzicht op zee, met rondhuppelende dassies (Kaapse klipdas of rotsklipdas) tussen de rotsen maakt veel goed. Niemand wordt kwaad of chagrijnig. Na bijna 3 uur krijgt Louis het bericht dat we naar een hotel in Knysna kunnen voor 1 nacht en dan weer naar een ander hotel. Snel de koffers weer in de bus – Niels had meteen bij aankomst alles uitgeladen – en op weg naar Knysna. Als we een half uur onderweg zijn komt er weer een telefoontje dat we 2 nachten in het Knysna Log-Inn  Hotel kunnen verblijven. Om 20:00 uur zijn we dan eindelijk in het hotel. Dit ziet er geweldig uit! Heel veel glimmend gepoetst hout en voor ieder een grote kamer. Iedereen weer blij en tevreden. Het diner is er wel bij ingeschoten maar aan de bar drinken we 2 biertjes. Dan naar de kamer om het blog te schrijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diny:
    27 november 2016
    Na veel gedoe toch nog goed gekomen.