Naar Addo Elephant Park

25 november 2016 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vrijdag 25-11-2016

Vandaag een vrij rustige dag. Eerst gaan we met de bus naar het vlakbij gelegen stadje Graaff-Reinet. Hier veel witte huizen, alles keurig onderhouden en veel kerken. Erg mooi om te zien en we mogen hier een uur rondwandelen. Dan verder naar Jansenville waar we koffie drinken. Hier is niet zoveel te zien, maar we zien wel een affiche van de bekende Z-Afrikaanse zanger Snotkop. Jan Frans is hier groot fan van en heeft 2 dagen geleden in de bus al een gelijkgestemde medereizigster gevonden. Dan rijden we door naar Addo Elephant National Park. Gelijk als we aankomen is er  vlakbij de ingang een uitkijkpost waar veel olifanten zijn te zien. Ziet er fantastisch uit, ca. 20 olifanten groot en klein die om een poel scharrelen. We gaan naar onze forrest-cabins; een grote blokhut met 4 bedden, sanitair , koelkast, magnetron en kookgerei. Er is ook airco, dus heel comfortabel. In de late middag kijken we in een observatiebunker van dichtbij op maaiveldhoogte naar de olifanten. Best spannend en overal hangen bordjes om vooral stil te zijn. Van 17:00 uur tot 19:00 uur hebben we een gamedrive met een safariwagen voor 20 man. En nu zien we heel veel olifanten! Overal grijs, overal olifanten!! Echt een heel mooi park hier en het weer is ook nog steeds geweldig. We zien ook nog de bijzondere leopard-schildpad, een hyena, wrattenzwijnen, hartenbeesten, zebra’s, koedoes en elanden. Kortom een prachtige safari met onderweg nog een stop met een drankje en hartigheden w.o. biltong. In het parkrestaurant waar we eerder geluncht hebben, dineren we met de hele groep inclusief reisleider en chauffeur. Enkele dames uit de groep proberen de chauffeur zover te krijgen om met hen in de bus olifanten te gaan kijken om 5:00 uur. Eén van de dames heeft boterhammen achtergehouden voor de grijze dikhuiden. De chauffeur trapt er bijna in, maar na overleg met de reisleider komen ze tot de conclusie dat 4 boterhammen niet echt veel is voor 1500 olifanten en dat het dus om een grap gaat. De stemming is bijzonder jolig met bier van 4 procent, dus 2 flesjes is al 8 procent. Het eten is erg smakelijk, maar zoals altijd is de bediening niet zo snel. Om 10:00 brengt de chauffeur ons met de bus terug naar onze slaapplaatsen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Koos en jeanet:
    26 november 2016
    Jullie hebben wel veel gezieb en meegemaakt , ziet er iedere keer weer mooi uit die foto, s. grkoos meuldijk
  2. Margreet:
    26 november 2016
    Hoi Frans, leuk om allemaal te lezen , wat een olifanten feest. Je zal wel veel indrukken te verwerken hebben. geniet ervan. Ik ben met nog 7 anderen druk met repeteren bezig voor het nieuwe seizoen van toneel. Wordt leuk. groetjes van Margreet.
  3. Cor Klop:
    26 november 2016
    Na dit allemaal gezien te hebben, is dit toch wel een fantastische reis om mee te maken. Diny de volgende reis moet je toch zeker ook mee gaan met Klaas.