In Knysna (spreek uit "Niesna")

27 november 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Zondag 27-11-2016

Vandaag uitslapen! Tijd genoeg, om 11:45 uur worden we pas verwacht voor een boottochtje. Na het ontbijt gaan we samen het stadje Knysna verkennen. Niet zo veel te beleven, ziet er modern uit met middelgroot winkelcentrum. Een aantal winkels zijn dicht omdat het zondag is. We worden aangesproken door een parkeerwachter (?) dat we geen auto hebben maakt niet uit. Hij verteld dat hij 81 jaar is en jazz-zanger is geweest. Hij begint prompt een stukje te zingen en vraagt een donatie. Dan komt er ook nog een maat van hem bij die zo dronken is als een tor en ons graag een mop wil vertellen: “Waarom gaat een duiker achterwaarts te water? Omdat als hij voorwaarts gaat hij in de boot valt.” We lachen beleefd en vinden het hoog tijd om verder te lopen. Terug in het hotel wat relaxen, jacuzzi en zwembad en skypen met Diny die door de slechte verbinding klinkt als Mickey Mouse. Dan naar de boot voor een tochtje door het Featherbed Natuur Reservaat. Nadat je met een boot over de lagune bent gevaren naar dit natuurpark, kun je met een soort treinachtige auto de berg op. Eenmaal boven heb je de optie een pittige wandeling naar beneden te maken (wandelstok optioneel), of terug te gaan met het treinachtige voertuig. De uitzichten zijn fabuleus o.a de zeegrotten.

1. Diny:
    27 november 2016
    Fijn dat jullie een soort van rustdag hebben gehad.
    Prachtige ezelsoren
  2. Jan en Iet:
    27 november 2016
    Zo'n rustdag tussen door is ook wel lekker.
    Jullie hebben best een druk programma.
    Maar het is wel de moeite waard. prachtig !!
  3. Dyon en els:
    28 november 2016
    Snelle jongens foto's nog geen uur oud nu al te zien.
    Tot bij de braai
  4. Ina Klip:
    30 november 2016
    Altijd leuk jullie belevenissen te lezen. Zelfs zo'n flauwe mop!