Wandelen door Kaapstad

5 december 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Maandag 5-12-2016

Beetje uitgeslapen vanmorgen. In onze schoen vinden we elk een chocoladeletter. We hebben besloten om de binnenstad te voet te verkennen, alles is vlak bij elkaar. We wandelen van ons hotel door The Company’s Garden naar de South African National Gallery. Het is 3 minuten voor 10 en de dame van de kassa is druk bezig met de opening. De Gallery bevat kunst van veel jonge Zuid-Afrikaanse kunstenaars. Mooie dingen, maar soms ook wat onbegrijpelijk; “Wat zou de kunstenaar hier nu mee bedoelen.” Maar het is een mooi museum. Helaas is een gedeelte afgesloten, omdat er een expositie wordt opgebouwd. We moeten geregeld opzij springen voor mannen met lange metalen palen. We vervolgen onze weg via The VOC Vegetable Garden; de oude tuin die ooit werd aangelegd door de VOC om de schepen te bevoorraden. We drinken hier ook wat: perfect white (iets cappuccino achtigs) –Klaas en chocolademelk –JF. Daarna naar de St. George’s Cathedral: Een Anglicaanse kathedraal, een eeuw geleden gebouwd. We bekijken de straathandel in St. George’s Street, maar zien niets van onze gading. We lopen verder naar Kasteel De Goede Hoop. Dit werd in 1697 gebouwd en is het oudste stenen gebouw van Z.-Afrika. Niet alle gedeelten zijn toegankelijk, want er vinden voorbereidingen plaats voor het bezoek van president Zuma a.s. vrijdag. Het is inmiddels erg warm ca. 30 graden, dus we gaan eerst even zitten om wat te drinken en te eten en dan gaan we het verdedigingswerk verkennen. Trappetje op, trappetje af. We gaan weer terug de stad in naar Greenmarket Square, waar Klaas een mandje van telefoondraad koopt, voor 40 procent van de vraagprijs. We lopen door Longstreet met vele diverse winkeltjes en het wordt maar steeds warmer. Dit is echt de warmste dag van ons verblijf in Kaapstad. Maar…. zoals bekend; als de nood het hoogst is …….. daar is het Bierhuis! 99 verschillende biersoorten verkrijgbaar! We houden ons in, drinken elk 1 biertje en wandelen terug naar ons hotel.

1. Diny:
    5 december 2016
    Lekker wandelen door de stad met 30 graden, bereid jullie maar voor hier is het koud en nachtvorst. Maar ik breng jullie winterjassen mee naar Schiphol.
    Nog twee nachtjes slapen. Fijne dag nog en goede terugreis.
  2. Monique:
    6 december 2016
    Geweldig mannen!!! Jullie hebben nog een paar heerlijke dagen extra gehad!! Goede terugreis groetjes Rowan Milou en Monique
  3. Fabienne:
    6 december 2016
    Hebben jullie toch nog hele leuke dagen gehad zonder ons, met de trein tour en lekker sightseeing door Kaapstad!
    Helemaal niet jaloers hoor.....lekker temperatuurtje en nog extra vakantie dagen......hier 30 graden kouder ❄❄
    Alvast een goede terugreis!
    Hartelijke Groet Fab (ook al wel bekend als Daphne & Anoushka )
  4. Ina Klip:
    6 december 2016
    Een vraag: Hadden jullie wel lief gezongen voor Sinterklaas? Anders heb je geen recht op die letter. Alvast goede reis naar koud Nederland.