De reisgenoten gaan naar huis

3 december 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zaterdag 3-12-2016

Wat een luxe! Tot 8:30 uur geslapen. In de eetzaal bij het ontbijt is het ook heel rustig. Er rijdt 4 december een stoomtrein van Atlantic Co.van Kaapstad naar Stellenbosch, waar we graag mee mee willen. Louis probeert al 2 dagen het boekingsadres te bereiken, maar krijgt geen gehoor. Klaas schakelt de receptie in, maar dit levert ook niets op. Inmiddels is het 12:00 uur en staat de groep klaar om te vertrekken. Zoals afgesproken gaan wij ook mee. We hebben nu 2 uur om te winkelen en we gebruiken de tijd om wat boeken en cd’s te kopen. Dan gaan we terug naar de bus. Onze 18 voormalige reisgenoten staan klaar om te vertrekken. We nemen uitbundig (zucht!) afscheid. Gelukkig hebben we de e-mailadressen en er is ook nog faceboek. We blijven zwaaien tot de bus achter de horizon is verdwenen.

We besluiten toch maar om een bezoekje aan het kantoor van de stoomtrein te brengen. Met een taxi gaan we naar het station en dan wordt het echt zoeken. We vinden een jongeman met het Atlantic logo op zijn shirt en deze weet ons met wat omwegen bij de trein te brengen. Deze staat in het naastgelegen niet meer gebruikte station. We spreken met de trainmaster en deze zegt dat de trein van morgen helemaal is volgeboekt. Hij zal wel zijn best doen om te proberen ons nog mee te laten gaan. Afgesproken wordt dat hij naar ons hotel zal bellen. We nemen een taxi terug naar het hotel. Een uur later krijgt de receptie een telefoontje van de treinmaster: de trein is echt vol, 11 december kunnen we wel mee. Helaas past dit niet in ons reisprogramma, want dan zijn we al weer 4 dagen terug in NL. Het lukt Klaas eindelijk om met het thuisfront te skypen. Beeld en geluid komen duidelijk door.

1. Koos en jeanet:
    3 december 2016
    Welkom thuis !
  2. Anneke Jut:
    4 december 2016
    Jammer van de trein...Je mag anders ook woensdag de trein naar huis nemen ;)
    Geniet nog even!