Naar Oudtshoorn

28 november 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Maandag 28-11-2016

Nog even terug naar gisteravond. Ik (JF) lees een boek van Deon Meijer. Dit is een Z-Afrikaanse thrillerschrijver en zijn boeken spelen allemaal in of nabij Kaapstad. In deze boeken komt een drankverslaafde inspecteur voor die o.a. “klipdrift met coke” drinkt. Nu is op google wel te vinden wat dat precies is, maar nu is er de gelegenheid om dit zelf uit te zoeken. Dus in de bar een “klipdrift met coke” besteld alsof ik dit al jaren doe. “Wilt u double of single”,-  ik ben maar voor een dubbele gegaan! Het is-volgens etiket-brandewijn en het smaakt me prima. Die inspecteur weet wat lekker is!

Nu weer over tot de orde van de dag. Vertrek pas om 9:30 uur. We rijden naar het centrum van Knysna en bekijken daar de anglicaanse St.George’s, waar volgens de overlevering George Rex de bastaardzoon van Koning George III van Engeland  begraven zou zijn. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet klopt. Als we weer in de bus stappen denk ik (JF) ineens aan bier. Wat een ramp! We hebben het bier voor de braai op de kamer laten staan. Louis is het met ons eens dat dit zeer ernstig is, nog erger dan het vergeten van zijn boek met vouchers. Dus met gierende banden terug naar het hotel Het bier staat nog in de kamer. We rijden weer langs de Indische Oceaan waar we diverse “Kodak momenten” houden. `s Middags naar de Safari Ostrich Show Farm, waar Klaas en ik allebei een struisvogel carpaccio nuttigen, smaakt goed. Dan krijgen we een uitleg in goed Zuid-Afrikaans over het wel en wee van allerlei soorten struisvogels. De opbrengsten van een struisvogel- farm zit voornamelijk in de verkoop van leer. Hier worden o.a. handtasjes van gemaakt.

Daarna naar het hotel in Oudtshoorn. Het grootste gedeelte van de medereizigers gaat mee naar de Cango Caves. Samen met zo’n 60 man gaan we door de grotten heen. De zalen die we bezoeken zijn groot en indrukwekkend. Maar echt spectaculair vinden wij ze niet. Weer in het hotel aangekomen wordt de BBQ aangemaakt, want we hebben vanavond “Braaij”. Grote stukken vlees worden op de BBQ gelegd. Inmiddels start de groep met het aanbreken van de drankvoorraad. Kortom het wordt een hele leuke, gezellige en voedzame avond.