Naar Graskop

13 november 2016 - Graskop, Zuid-Afrika

Zondag 13-11-2016

Om 9.00 uur vertrek met de bus. We hebben een grote bus met ruim voldoende zitplaatsen voor onze groep van 20 reizgers. Dus je kan ook nog ‘ns alleen gaan zitten. We hebben Pretoria met algemene stemmen geschrapt, dus hebben we vandaag niet zo’n lange rit. Het weer is prima en de stemming ook nu iedereen lekker uitgeslapen is. Kennismaking  wordt in de bus voortgezet. Lijkt echt een gezellige groep. Koffie gedronken in Middelburg. Eerste typisch Afrikaanse dieren gezien tijdens de lunch in een wei achter het wegrestaurant. Echt een toeristentrekker. Daarna naar  Pelgrim’s Rest, waar vroeger goud gevonden werd en wat nu een spookstadje is. Het werd ook ineens erg mistig, maar echt eng werd het niet. Langs een kronkelweg in de mist naar Graskop. Leuk hotel en vlakbij een Portugees restaurant waar we lekker gegeten hebben. Om 21:00 uur terug op de kamer en dit blog schrijven. We gaan nu naar de foyer want daar is wifi en kunnen we eindelijk ons eerste blog verzenden. En dan op tijd naar bed want de bus vertrekt om 7:30 uur.

1. Coriene:
    Een hele fijne vakantie
    Veel plezier leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben
    Groetjes coriene
  2. Tinie:
    13 november 2016
    Leuk Jan Frans om zo je reis te volgen.2o personen is een goed aantal,niet te groot.ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven.veel plezier.
  3. Diny:
    13 november 2016
    Fijn te lezen dat de reis en de reisgenoten prettig zijn . ( Koffie in Middelburg had je ook wel even langs kunnen komen ) haha. Veel plezier .
  4. Cor Klop:
    13 november 2016
    Na die lange vliegreizen eindelijk weer in wat rustiger vaarwater gekomen. Nu lekker genieten van je tour Klaas . De eerste wilde beesten al ontmoet. Veel plezier.
  5. Yonne:
    13 november 2016
    Goed aangekomen en dan meteen al op pad.
    Jammer dat jullie niet naar Pretoria zijn gegaan, kleine omweg maar dan hadden jullie een paarse stad gezien alle jacaranda bomen staan in bloei en Voortrekker monument gemist.
    En alweer in Graskop; Pelgrims rest; ook in het oude hotel geweest?
    Morgen God's window en three rondavels en blyde rivier?
    Zo prachtig, het beneemt je de adem.
    Slaap lekker vannacht; morgen weer een nieuw avontuur
  6. Margreet:
    14 november 2016
    leuk om jullie reis te lezen en de foto's te bekijken. inderdaad ook een beetje uitrusten,hoor!! groet, margreet.
  7. Corry Bussching-van der Jagt:
    14 november 2016
    Wat een mooie reis maken jullie weer!Maar moet je nu echt zo ver weg om Middelburg te zien en daar koffie te drinken.Had hier ook gekund! Veel plezier nog
  8. Henk en Yvonne:
    14 november 2016
    Hallo Jan Frans en Klaas. Jullie eerste blogs weer gelezen en de foto's bekeken. Leuk hoor. Wordt vast een mooie reis. Geniet ervan. Blijven we lekker in ons koude, natte kikkerlandje zitten
  9. Adri Molenaar:
    14 november 2016
    Goede reis toegewenst, fijn dat ik thuis kan blijven en toch mee mag reizen.
    Adri Molenaar.