Naar Graaff-Reinet

24 november 2016 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Donderdag 24-11-2016

Weer op tijd vertrokken na een goed ontbijt. Weer over die moeilijke weg, maar wel over een andere grenspost weer Z-Afrika in. Gaat deze keer erg snel. We drinken koffie in Rouxville wat wel erg veel tijd kost. We moeten wel opschieten, want vandaag is de grootste afstand: 600 km. We gebruiken de lunch in Burgerville in het Hagenhuis uit 1849. Helemaal van hout en gezellig aangekleed met oude gebruiksvoorwerpen. We rijden door het kleine plaatsje Middelburg. Er zijn in Z-Afrika 3 plaatsen met deze naam. Als we bij ons hotel in Graaff-Reinet aankomen blijkt dat we meteen weer moeten vertrekken om de zon te kunnen zien ondergaan over de bergen in de Valley of Desolation. We krijgen heel even tijd om naar onze kamer te gaan. Die van ons is helemaal achter op het terrein: een complete vakantiewoning met een hoofdkamer van 7x8 meter met 4 bedden, koelkast en magnetron. Nog een extra slaapkamer met 2 bedden. Mooi! Maar dus wel jammer dat het zover weg is. We zijn te laat voor het zonsondergangstochtje. De groep is zonder ons vertrokken. De plaatselijke gids had niet het aantal personen geteld. De zoon van de hoteleigenaar brengt ons met z’n auto naar de groep, die bij de ingang van het park op ons wacht. Dus eind goed, al goed en met z’n allen genieten we van een hele mooie zonsondergang. Terug in het hotel eten we springbokvlees en krijgen een gratis borreltje met een verhaal van de eigenaar.

N.B. Vandaag slecht internet, waardoor het niet lukt om foto’s te plaatsen. Morgen in het Addo-Elephantpark is er helemaal geen internet.