In Lesotho

23 november 2016 - Lesotho, Lesotho

Woensdag 23-11-2016

Vandaag uitslapen! Klaas heeft de wekker op 8:00 uur gezet, maar we zijn om 7:00 uur wakker. Onze chauffeur Niels wordt vandaag 32 jaar, een aantal dames heeft de voorzijde van zijn lodge versierd met slingers en ballonnen en we hebben gezamenlijk een aansteker voor hem gekocht. We bezoeken te voet onder leiding van 3 plaatselijke gidsen een naburig dorp met 800 bewoners.  Het is alles erg primitief. Bij een winkeltje wordt een grote zak snoep gekocht om uit te delen aan de vele kindertjes. Eén van de gidsen draagt de zak en de kindertjes komen van alle kanten aangerend. We bezoeken ook een vrouw die de bierproductie voor het hele dorp in handen heeft. Als het bier klaar is gaat de gele vlag uit. Laat die nu net vandaag uithangen! We mogen proeven; erg zuur, alcohol 2 procent. Zelfs Klaas houdt het bij een nipje. We bezoeken een school waar één van de onderwijzeressen ons rondleidt. De kinderen hebben geen les, maar zijn wel op school en drommen om ons heen. Ze willen allemaal high-fives en boks-(en) d.i. de vuisten tegen elkaar drukken. Terug bij de lodges hebben we een lekkere spaghetti lunch. Rest van de middag vrij, luieren en blog schrijven. Als we weer richting bar/eetzaal lopen voor het diner blijkt er buiten een voorstelling met muziek en dans bezig te zijn. Leuk om te zien! Tijdens het diner begint het heel hard te regenen en onweren met grote hagelstenen. We blijven tot 21:45 uur in de bar zitten en als dan de regen net iets minder is komen we redelijk droog aan op onze kamer. Gelukkig zijn we net voor 22 uur binnen als het licht weer uitgaat