Van Tafelberg tot Kaap de Goede Hoop

2 december 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vrijdag 2-12-2016

Vandaag naar ….. Maar op het laatste moment wordt het programma omgegooid en gaan we naar de Tafelberg. Het is prachtig helder weer en nauwelijks wind. De aansporing van Louis: “Vat een baaitjie saam” (Trek allemaal een jasje aan.) is overbodig. We zoeven  omhoog met de Zwitserse kabelbaan. Het is nog vroeg, dus nog niet zo erg druk. We maken een wandeling (is allemaal duidelijk aangegeven) over de Tafelberg. Ook hier zien we  dassies en het uitzicht op Kaapstad is fenomenaal. Uiteraard eindigt de wandeling bij het restaurant voor een kop koffie.  Met de bus gaan we naar Houtbaai, waar we een boottochtje maken naar een eilandje vol met zeehonden. Bij de aanlegsteiger staan muzikanten die veel lawaai maken. Het stinkt enorm bij het zeehondeneiland, maar we hebben goed zicht op de beestjes. In Simon’s Town heeft Louis een restaurant geboekt voor de lunch, hier loopt een zeer lawaaiige saxofonist rond, die nog wel een paar lessen kan gebruiken. We gaan weer in de bus en vervolgens een stukje lopen naar Boulders waar heel veel kleine pinguïns rondlopen. Een koddig gezicht, zoals ze zich bewegen. Dan nog naar Kaap de Goede Hoop. Ook hier weer een prachtig uitzicht. We hebben geen tijd om de wandeling naar boven te maken. Bij het bord Cape of Good Hope is het een drukte van belang om foto’s te maken. Vooral de Fransen dringen erg voor. De mensen die op de foto willen slagen hier uiteindelijk wel in. Nu weer snel terug naar Kaapstad, want om 19:00 uur is het restaurant geboekt voor het afscheidsdiner. Het eten is goed, maar het is erg lawaaiig in het restaurant. We besluiten daarom de afscheidsspeeches in de bar van het hotel te houden. Iedereen is aanwezig en reisleider en chauffeur zijn tot tranen toe geroerd bij alle mooie woorden die worden gesproken. Een mooie afsluiting van deze drukke dag.

Morgen vertrekken 18 mensen van onze groep naar Nederland. Alleen Klaas en ik blijven nog langer. Om 12:00 uur vertrek naar het Waterfront, zodat we morgen kunnen uitslapen.

1. Marian Been:
    3 december 2016
    Prchtige plaatjes en mooie verslagen!
    Nog veel plezier!
  2. Henk en Yvonne:
    3 december 2016
    We hebben de verhalen gelezen en de foto's gezien. Moet een prachtige reis zijn geweest tot nu toe. Nog een fijne voortzetting en veel plezier.