Bij de Drakensbergen

21 november 2016 - Bergville, Zuid-Afrika

Maandag 21-11-2016

Deel 1 (verhaal Klaas)

Vandaag staan er wandelingen op het programma. Jan Frans had besloten om vandaag niet mee te gaan, dus sloop Klaas ’s ochtends vroeg de kamer uit. We gaan naar het Royal Natal Park, onderdeel van de Drakensbergen. Eerst klimmen we een berg op om de wandschilderingen van de Bosjesmannen te zien. Deze zijn circa 800 jaar geleden aangebracht. Maar toeristen hebben veel schade veroorzaakt. Dan gaan we naar de Lion Falls. Na veel klauteren en klimmen, bereiken we deze; een mooie cascade waterval. Na enige rust besluiten sommige van de groep verder te gaan, anderen keren weerom. Uiteindelijk heeft de sportiefste groep 4 uur gelopen. Onderweg gaan we een pizzatent bezoeken voor de lunch. Maar ook in Zuid-Afrika is het maandag, dus deze is gesloten. Dan maar in het hotel lunchen.

Deel 2 (verhaal Jan Frans)

Ja, ja wat kan die Klaas sluipen in de ochtend. Ik heb hem wel horen vertrekken, maar heb lekker tot 8:30 uur geslapen. Slechts 2 andere  personen in de eetzaal; Nederlands echtpaar die met z’n tweeën een tocht maken. Terug op de kamer aan de was begonnen. Dat is niet zo moeilijk, maar waar hang je alles? Uiteindelijk hulp gehad van 3 lokale dames die onze hele kamer hebben volgehangen. Verder rustig een boek gelezen bij het zwembad. Een zeer relaxte dag.

Om 19:45 uur hebben we met de hele groep vergadering over het verloop van de komende 10 dagen. En aansluitend “De Braai”, barbecue op z’n Afrikaans.

N.B. De komende 2 dagen zijn we in Lesotho. Daar hebben we geen internet, dus komende dagen geen nieuwe foto’s en verhalen.

1. Diny:
    21 november 2016
    Ik mis de foto van Jan Frans zijn wasdag.
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    22 november 2016
    uit het verhaal van klaas haal ik niet tot welke groep hij behoorde?
    erge mooie foto's!
  3. Coriene:
    22 november 2016
    Hallo Jan - Frans ,

Heerlijk 1 dagje relaxen bij het zwembad met je boek ik had je wasdag wel willen zien hihi :-))

Veel plezier alle 2 in Lesotho

Leuk om de reis verhalen te Lezen

Groetjes coriene xx